wtorek, 21 lipca 2015

Rok po porodzie - jak zmieniło się moje ciało

Minął rok od porodu - po ciąży nie ma śladu. Ale moje ciało nie jest idealne, do pasa nie narzekam ale od pasa w dół nie rewelacja. Na udach pojawił się celulit - walczę ale magiczne kremy niewiele dają. Mam też małe pajączki na nogach, z każdym dniem wydaje mi się, że jest ich coraz więcej. Moja mama i siostry też takie mają, więc to chyba rodzinne.
I największy problem i odkrycie ostatnich tygodni - rozstępy na górnej części pośladków. Kurde, myślałam, że udało mi się tego uniknąć a tu taki zonk. Na szczęście są w takich miejscach, że odpowiednia bielizna czy strój kąpielowy je zakryje. Rozstępy to jednak loteria, i jak w lotku szczęścia nie mam to tutaj mi się udało:)
Po ciązy nie stosowałam żadnych diet, nie ćwiczyłam. Chęci do ćwiczeń miałam, powtarzałam sobie, że od jutra zaczynam. I tak minął rok. Ćwiczyłam kilka razy i na tym stanęło. Sen i odpoczynek jest u mnie zawsze na pierwszym miejscu. Przy rocznym dziecku, prawie chodzącym, wszędobylskim i otwierającym wszystkie szafki, za długo nie posiedzę. Krótko mówiąc, na brak ruchu nie narzekam. Ale taki ruch to nie to samo co ćwiczenia. Może kiedyś uda mi się zmobilizować.
Myślę, że gdybym stosowała kremy i olejki na skórę po porodzie, to udałoby mi się uniknąć tych rozstępów - bo one powstały przy kurczeniu się skóry i powracaniu do wagi sprzed ciąży. Następnym razem będę na to uważać i będę smarować ciało jeszcze kilka miesięcy po porodzie.

A Wy macie jakieś pamiątki po ciąży?

Mama:
top - New Look
dżinsy - Tommy Hilfiger
buty - Primark
Liliana:
bluzia Next
getry Sainsbury

20 komentarzy:

  1. Piękne zdjęcia.
    Ja rozstępów uniknęłam, jednak ogólnie brzuch nie jest już w takiej formie jak kiedyś... Staram się jednak tym nie przejmować. Nie jest tak źle. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:)
      Po zdjęciach na Twoim blogu widać, że figurę masz rewelacyjną, i to po dwóch ciążach:)

      Usuń
  2. U mnie minęło 14 mc i zdążyłam już schudnąć i przytyć i niestety też powychodziły mi pajączki. Jest ich masa... Jedyne, co mi pozostaje, to usunąć, czekać na następne i znów usunąć. Zero opalania i rajstopy uciskowe - tyle powiedział mi lekarz... Taki wyrok :D Podobno nic na to tak naprawdę nie pomaga. Masz świetną figurę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Ja jeszcze poczekam z usuwaniem tych pajączków. Nic nie pomaga - dobrze wiedzieć:) Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Anonimowy22/7/15

    Lila tak mało się uśmiecha, na większości zdjęć jest smutna. Generalnie mało się uśmiecha czy tylko zdjęć nie lubi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To, że się nie uśmiecha nie znaczy, że jest smutna. Po prostu ma taki wyraz twarzy - po tatusiu:) Zapraszam na Instagrama. tam częściej widać jej uśmiech:)

      Usuń
  4. Po roku od porodu wciąż u mnie 2 kilo na plusie i niestety kilka rozstępów na brzuchu, których nabawiłam się po porodzie gdy szybko chudłam. Ale przyzwyczajam się do nich:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też powoli przyzwyczajam się do swoich:) Dwa kilo czyli prawie nic:)

      Usuń
  5. Podobno jak ma się mieć rozstępy to będzie się miało i nawet żadne kremy nie pomogą... tak słyszałam. Ja rozstępów uniknęłam i z figury po ciąży jestem zadowolona, ale za to mój biust po karmieniu... hm... wolę się nie wypowiadać :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ja też tak słyszałam, trzeba je polubić:) Ja nie karmiłam piersią, więc biust taki jak przed ciążą czyli żaden:)

      Usuń
  6. Anonimowy22/7/15

    Dziewczyno, przestań wymyślać sobie problemy!!! Jesteś szczupła, zgrabna, zdrowa, masz zdrowe dziecko. Na świecie jest tyle tragedii, a Ty szukasz wyimaginowanych problemów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wymyślam, piszę jak jest. Nie uważam tego za żadną tragedię, po prostu może niektóre osoby interesuje, jak zmienia się nasze ciało po ciązy itp. Ciebie najwyraźniej nie, więc poszukaj sobie blogów o odpowiedniej dla Ciebie tematyce.

      Usuń
    2. Anonimowy24/7/15

      Kompletnie się nie rozumiemy! Mnie chodzi tylko o to, żebyś cieszyła się tym, co masz i nie szukała na siłę "problemów" :) :)

      Usuń
  7. Anonimowy22/7/15

    A mnie interesuje Twoja dieta :) jest to jakas odchudzajaca? jadasz ciasta i slodycze?o ktorej i co spozywasz na kolacje?:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie stosuję żadnej diety odchudzającej, ale staram zdrowo się odżywiać. Jem trzy główne posiłki i przekąski między nimi np. jogurty, lody, owoce typu banany i jabłka. Ciasta jadam tylko przy świętach lub w niedzielę. Ze słodyczy jak już to tylko czekolada. Ostatnio prawie wcale nie jem słodyczy, bo jest ciepło. W zimie lubię zjeść czekoladę wieczorami. Kolację jemy przed dziewiętnastą, czasami na ciepło (makaron z sosem, ziemniaki z mięsem i sałatką, zupy wszelkiego rodzaju), czasami zwykłe kanapki, jajecznicę, tuńczyka lub twarożek.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  8. Na zdjeciach widze tylko zgrabna, mloda mamusie! :)

    Ja nie zdazylam jeszcze wrocic do figury sprzed pierwszej ciazy, kiedy zaszlam w nastepna. W rezultacie zostalo mi jakies 5-6 kg na plusie. Niby nieduzo, szczegolnie ze jestem dosc wysoka, ale ze sa one w miejscach hmm... "strategicznych", sa dosc widoczne. :D

    W liceum mialam okres, kiedy gwaltownie przybralam na wadze i z tamtego okresu zostaly mi okropne rozstepy na udach i tylku... balam sie, ze po ciazy pojawia sie kolejne na brzuchu, ale jakos nie. Mam tylko 1 (slownie: jeden) rozstep, przy samym pepku. Za to pojawily mi sie na nogach te pajaczki, o ktorych piszesz... :(

    OdpowiedzUsuń
  9. U mnie też pajączki. Obiecałam sobie, że bd robić brzuszki ale nie mam siły. Podobnie jak u Cb najważniejszy jest odpoczynek i sen. Fajne spodnie. Tez mam Tomiego ale jeszcze się w nie nie mieszczę. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie też pajączki. Obiecałam sobie, że bd robić brzuszki ale nie mam siły. Podobnie jak u Cb najważniejszy jest odpoczynek i sen. Fajne spodnie. Tez mam Tomiego ale jeszcze się w nie nie mieszczę. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Anonimowy6/6/16

    Super! Jaki rozmiar jeansów masz na sobie

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze. Anonimy proszę się podpisywać.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...