wtorek, 13 stycznia 2015

Krowie mleko dla niemowląt

Czyli czym karmiono niemowlęta 50 lat temu? Wydało mi się to ciekawe, dlatego wybrałam dla Was kilka punktów.

Zalecenia Instytutu Matki i Dziecka ( 50 lat temu).
1. Podroby. W 50 latach zalecano, aby wątroba, móżdżek, nerki, ozorki były podawane niemowlętom już w pierwszych dobach życia.
2. Mleko krowie. Na początku rozcieńczone z wodą i z dodatkiem cukru, a gdy zapotrzebowanie rosło zagęszczane mąką. ( Okazało się, że mój mąż był tak karmiony trzydzieści lat temu)
3. Nie wolno było karmić niemowląt w nocy, przerwa trwała nawet do ośmiu godzin później skrócono do sześciu. Gdy dziecko płakało dostawało wodę z cukrem ( kiedy byłam w Polsce u mamy i Lila miała czkawkę to moja mama proponowała właśnie wodę z cukrem - teraz mnie to nie dziwi).
4. Mleko w proszku. Nie był to produkt modyfikowany. W folii znajdowało się sproszkowane mleko krowie.
5. Zupę jarzynową podawano już trzymiesięcznym niemowlętom, była w niej też kasza manna i masło.
6. Soki owocowe podawano już miesięcznym dzieciom.

Na przestrzeni lat wszystko się zmienia, ciekawe czy za 50 lat, kiedy będę babcią ( jak dożyję) też będą się śmiać i dziwić z dzisiejszych zaleceń:)

10 komentarzy:

  1. Yyyy ten pierwszy punkt - poważnie ?!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, uważano, że podroby zawierają więcej różnorodnych witamin i składników mineralnych niż mięso właściwe.
      Brzmi to strasznie.

      Usuń
  2. No to mnie zaskoczyłaś... naprawdę. zwłaszcza punktem 1. PODPROBY ? aż mi się buzia ze ździwienia otworzyła - zapewne wszystko w wersji surowej - na świeżo.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytam i uwierzyć nie mogę :)
    Na szczęście nastąpił rozwój i wszystko poszło do przodu :) Ja myślę, że jak już my będziemy babciami to, aż tak dużych zmian nie będzie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Straszne, szczegolnie te podroby. :)

    Nie mowiac o tym, ze trzydziesci lat temu kobietom wmawiano, ze mleko z piersi jest bezwartosciowe i lepiej od razu przejsc na modyfikowane... ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie moge uwierzyc. Powaznie te wszystkie punkty???? Gdzie to znalazlac?? Najbardziej porazil mnie pkt 1 i 3!

    Mam nadzieje, ze za kilkanascie lat nie bedzie duzych zmian.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow...teraz wszyscy za głowę się łapią :) A jakoś dzieci dawały radę :) Świat się zmienia, ciekawe co będzie za kolejne 50 lat?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, jakoś żyjemy i mamy się dobrze.
      Ale dobrze, że troszkę się pozmieniało od tego czasu:)

      Usuń
  7. Niestety obecne mleko ma niewiele wspólnego z naturalnym produktem. To raczej konserwa mleczna wyprana ze wszystkich odzywczych składników. Generalnie nabiał to ni dobrego- wiem szok. Polecam książkę dr. Campbella "Nowoczesne zasady odżywiania". Tłumaczy tam dlaczego nabiał i mięso tak bardzo nam szkodzą. Jest to naukowiec który przeprowadził największe na świecie i najdłuzsze ( trwajace kilkadziesiac lat) badanie wpływu odżywiania na rozwój nowotworów. I tutaj najgorszym złem okazała sie KAZEINA wystepująca w mleku. Największy promotor komórek rakowych.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze. Anonimy proszę się podpisywać.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...