środa, 19 listopada 2014

Rozszerzamy dietę Lili

Myślimy o tym od jakiegoś czasu. W Polsce moja mama nie dawała mi spokoju. Jezu tylko mleko pije przecież daj jej już coś konkretnego. A zalecane jest podawanie innych posiłków jak dziecko skończy 6 miesięcy. No to mnie podsumowała, że internet zawsze wie lepiej:)
Sprawa się trochę zmieniła po powrocie. Mała coraz częściej domaga się jedzenia w nocy, wczoraj nawet dwa razy. Pije dużo w ciągu dnia a dalej jest głodna w nocy. Myślałam, że to zęby nie dają jej spać, ale nie widzę, żeby coś się pojawiało.
Chyba przyszedł czas na więcej jedzonka.
Od czego zaczęliśmy?
Raz dziennie kleik ryżowy jedna łyżeczka dodana do 30ml mleka i nowy smak np marchewka, jabłko czy gruszka ze słoiczka.  Narazie dostaje do spróbowania, żeby poznała nowe smaki. Ale zauważyłam, że z dnia na dzień wcina więcej, co mnie bardzo cieszy.  Oprócz tego pije normalne porcje mleka. Myślałam, że będzie trudniej ale Lili chyba lubi jeść łyżeczką i wychodzi nam to całkiem sprawnie. Pierwsza mina po spróbowaniu marchewki - bezcenna:)





2 komentarze:

  1. Ja swojej córce zaczęłam rozszerzać dietę jeszcze przed ukończeniem 4 miesiąca. Zaczęłam od jabłka ze względu na zaparcia jakie ją męczyły. Potem marchew itd. Wszystko po kolei :) Wcinała aż się uszy trzęsły. Do dziś zresztą nie mam zbyt dużego problemu z jedzeniem. Bardziej kieruję się własną intuicją niż tym co zalecane w różnych artykułach. Nie daj się zwariować. Próbuj wszystkiego. Jeśli dostanie jakiejś reakcji alergicznej to po prostu zrezygnuj na jakiś czas z tego produktu.
    Maja wcina już pomidory od 3 miesięcy, od tygodnia pomarańcze i wszystko ok. mimo że to produkty zalecana po ukończeniu 1 roku życia.
    Powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, masz rację, każde dziecko ma inne potrzeby, moja nie wytrzymałaby do 6 miesięcy, nie ma szans haha. Właśnie apropo reakcji alergicznej to obsypało ją na brodzie i trzeba zrezygnować z jabłka i gruszki, szkoda bo bardzo lubi.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze. Anonimy proszę się podpisywać.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...