Jak schudłam po ciąży

Przed ciążą ważyłam 47 kg, teraz waże 48kg.
Cel: zlikwidować 5cm w talii.

W ciąży starałam się jeść tak samo jak zawsze. Jadłam regularne posiłki, co pozwoliło na uniknięcie napadów głodu np w nocy.  Codziennie też pozwalałam sobie na słodycze, tyle, że było to jedno ciastko lub pasek czekolady. Najlepiej gorzkiej. Piłam dużo wody, ale mniej niż dwa litry dziennie. Lekarze i poradniki mówią, że prawidłowy przyrost wagi w ciąży to 10-12 kg, i ja się z tym zgadzam. Tyle wystarczy, żeby dziecko rozwijało się prawidłowo. Wszystko ponad odłoży się w postaci tłuszczu.I warto do tego dążyć, aby później było lżej.
Na drugi dzień po porodzie czułam się dziwnie, moje ciało było mi obce, wszystko trzęsło się jak galaretka, uda, pośladki i brzuch. Pracowałam na to 9 miesięcy a tu nagle tak szybko wszystko chciało się zmniejszyć. Ale ostatnią rzeczą o której myślałam były ćwiczenia lub dieta. Byłam wykończona po porodzie, do tego nieprzespane noce i ogólne wyczerpanie. Podziwiam kobiety po cesarce, które mają siłę zajmować się dzieckiem mimo bólu po operacji. Ale wracając do kwesti wyglądu, po porodzie nie czułam się atrakcyjnie, ale miłe było to, że mogłam założyć swoje dawne ciuchy, a po ok tygodniu wcisnąć się w ulubione dżinsy. Bez żadnej pracy nad sobą, bez diety cud.
W ciąży bardzo długo pracowałam, bo na zwolnienie poszłam dwa tygodnie przed porodem i zauważyłam, że siedzenie w domu ma duży wpływ na dietę. Z nudów częściej myślimy o jedzeniu. A lodówka blisko.
I tak sobie podjadałam i oglądałam seriale. A gdybym tak robiła przez 9 miesięcy?
Moja ciąża nie była zagrożona więc nie było żadnych przeciwskazań do aktywności fizycznej. W ostatnich miesiącach uwielbiałam chodzić na basen, w wodzie czułam się lekko:)
W sumie przybrałam na wadze 10kg. Zrzucenie tych kilogramów poszło szybko i naturalnie. Jeszcze nie mam czasu ani siły na ćwiczenia.  Po około dwóch miesiącach od porodu ważę tyle samo co miesiąc temu, dlatego jeśli przytyłabym 20 kg pewnie teraz miałabym 10kg na plus. Przy dziecku jem ,,na szybko'', mniej regularnie, bo  potrzeby Małej są ważniejsze od moich. Moimi ćwiczeniami jak do tej pory są codzienne spacery z wózeczkiem:)

Mój szybki powrót do formy zawdzięczam rozsądnej diecie w ciąży. Jedzeniem dla dwojga a nie za dwóch:)


Końcówka ciąży


 8 tygodni po porodzie




Komentarze

  1. Bardzo mądrze napisane. Ja niestety w ciąży przytyłam 17kg i uważam że to trochę za dużo. Jestem pewna, że największy wpływ na to miały dwa ostatnie miesiące ciąży, które spędziłam praktycznie bez ruchu, leżąc w łóżku z uwagi na przedwczesne skurcze. Mam nadzieję, że w drugiej ciąży nie przytyję więcej niż 12kg :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No figurę Kochana masz rewlacyjną!!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dokładnie :)
    Najważniejsze jest co to dzieję się z nami w ciąży ni i jedzenie DLA dwóch, a nie za dwóch :)
    Pięknie wyglądasz!

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy21/8/14

    Zgadzam sie w.100%! Ja przytylam 12,5 kg urodzilam 8.08.2014 i 13 dni po porodzie do.wagi sprzed ciazy zostalo mi 1,5 kg do zrzucenia:-) po samym porodzie zeszlo 8 kg. Tez mieszcze sie w spodnie sprzed a nawet zaczynaja leciec ze mnie:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. No nie wiem czy się zgodzę :) Ja przytyłam 19 kilogramów.
    Przed ciążą ważyłam 51,5 kg. Miesiac po porodzie miałam 53, 2 miesiące po 51, a po brzuchu nie ma śladu, jest tak płaski jak wcześniej, żaden tłuszcz mi sie nigdzie nie odłożył :)
    Moja mama też bardzo dużo tyła w ciąży, również wszystko szybko spadało.
    Wszystko zależy od organizmu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Powróciłaś do świetnej formy błyskawicznie.
    Niektóre osoby tyją jednak w ciąży więcej, ale wcale się nie objadały, pilnowały wagi, nie jadły słodyczy, mimo tego miały ponad 12 kilogramów. Każdy ma inny organizm. Ja jadłam normalnie i w obu ciążach przytyłam po 17 kilo.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow jaki piekny brzuszek:) ja w 7 miesiacu ciazy przestalam wchodzic na wage kiedy przekroczyla +20 kg! mysle ze do konca ciazy przytylam jakies 25 kg. ja rowniez staralam sie ograniczac slodycze ale nie moglam jesc mniej normalnych posilkow poniewaz wtedy w nocy budzily mnie straszne ataki glodu, potrafilam sie budzic kilka razy w nocy i nie moglam zasnac z glodu. Ale za to moj dzidzius wazyl 4150 przy urodzeniu czyli spory chlop:) teraz 8 miesiecy po porodzie moja waga jest taka sama przed ciaza, a to zasluga karmienia piersia. Problem pozostaje jednak rozciagnieta skora na brzuchu i lekka oponka. Ale nie bede sie katowac bo mam nadzieje, ze w jakiejs niedalekiej przyszlosci zamiesza tam kolejny lokator;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimowy22/8/14

    Hej! Mialam podobnie, poniewaz bardzo malo przytylam jakies 4 kg od wagi sprzed ciazy z tym ze na samym poczatku spadlo mi kilka kg.Waga koncowa 46 kg. Ze szpitala wychodzilam w jeansach sprzed ciazy. Trzeba jednak uwazac, bo siedzenie z dzieckiem w domu jest zdradliwe i wtedy mizna przytyc. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow ale malutko ważyłaś.

      Usuń
  9. Bardzo mądre podejście:) i bardzo ładnie wyglądałaś i w ciązy jak również po. Ja mam jakieś 10 kg na plusie a zostały mi ok 2 miesiące do porodu. Zastanawiam się ile jeszcze mi przybędzie! Pozdrawiam i będę do Ciebie zaglądać:)

    OdpowiedzUsuń
  10. wow, w ogóle nie wyglądasz, jak kobieta, która dwa miesiące wcześniej była w ciąży! świetnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zazdroszcze ja w ciazy przytalam 20kg jak nie wiecej! daje nie wrocilam do wagi przed ciazy ale moze kiedys wroce!:) ja nawet przed ciaza nie posiadalam takiego brzucha jak ty po 8tygodniach:)a wage 47kg to mialam w gimnazjum:)dobre lata temu:)
    pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Heh, ja w gimnazjum ważyłam więcej:)

      Usuń
  12. Ja na razie mam 11kg, jeszcze miesiąc mi został. Rzeczywiście siedzenie w domu nie sprzyja racjonalnemu odżywianiu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To malutko przytyłaś, zrzucisz od razu:)

      Usuń
  13. Jeny, jaki brzuch! Ja takiego i bez ciąży nie miałam... Choć i obecny pociążowy jest lepszy niż przedciążowy... Ale aż taki jak Twój to nie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam:) Najważniejsze, że dzieciaczki zdrowe i ładne:)

      Usuń
  14. Wow, super efekt! Po dwóch miesiącach to niejedna nie schudnie nawet 3 kilo, a Ty wyglądasz jak modelka :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wiem z obserwacji moich koleżanek, że te, które były szczuplutkie przed ciążą nie miały problemów z wagą ani w trakcie ciąży, ani po porodzie, więc dużo zależy od predyspozycji organizmu. Najważniejsze, to o siebie dbać :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Byłam szczuplutka przed ciążą, w ciąży też nie najgrubsza ale waga wcale po ciąży nie chciała spadać, dopiero z http://www.acetomale.pl/ się ruszyło. Może przez 9 miesięcy organizm się rozleniwił :D :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja miałam "trochę" większe wyzwanie przed sobą bo przytyłam aż 15 kg :(. Walczyłam ze swoją nową wagą przez ładnych parę lat. Później trafiłam do wybitnej specjalistki, która uwolniła mnie od problemu w ciągu roku. Dzisiaj nie boje się już powrotu nadwagi bo wiem jak o siebie zadbać, ale jeśli wy szukacie pomocy to polecam Sekret Zdrowia Ani Janickiej. Naprawdę konkretna i skuteczna babka...
    http://sekret-zdrowia.com/kontakt/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze. Anonimy proszę się podpisywać.

Zobacz również