środa, 16 kwietnia 2014

Poród w Anglii - kilka faktów

Dzisiaj zaliczyliśmy szkołę rodzenia. Trwała ok 2 godziny i dowiedzieliśmy się kilka praktycznych faktów, jak to wygląda w Anglii. Moje wrażenia są bardzo pozytywne, ciekawe czy w praktyce też tak będzie.

- kiedy dzwonimy do szpitala? Jeśli będą 3 skurcze w ciągu 10 minut, bardzo silne. Te wcześniejsze bóle i skurcze należy przeczekać w domu, można sobie pomóc Paracetamolem, ciepłą kąpielą i chodzeniem.

- jeśli odejdą wody trzeba sprawdzić ich kolor, jeśli jest przeźroczysty to zostajemy w domu i czekamy na skurcze, jeśli się nie pojawią do 24 godzin należy jechać do szpitala. Jeśli wody mają kolor zielony lub brązowy trzeba jechać do szpitala od razu.

- u nas w mieście jest centrum rodzenia prowadzone tylko przez położne, 4 pokoje z dużą wanną i gas&air  (głupi jaś) tak się zastanawiam czy nie skorzystam. Zawsze się bałam takich miejsc ze względu na brak lekarza gdyby pojawiły się komplikacje, ale to centrum jest nad szpitalem więc jak coś będzie nie tak to przenoszą niżej na salę porodową.

- kiedy dotrzemy na porodówkę sprawdzą rozwarcie i jeśli jest poniżej 4cm odsyłają do domu ( whaaaat?) jeśli jest powyżej 4cm zostajemy w szpitalu już do końca. Sprawdzają też położenie dziecka, ręcznie, czyli mogą się pomylić bo główka do pupy wyczuwalna jest podobnie. Ta kwestia najbardziej mnie denerwuje bo skoro jestem już w szpitalu to mogliby zrobić USG ale nie robią, tylko w niektórych przypadkach.

- opcje znieczulenia: gas&air, zastrzyk w pupę z petydyny i epidural.

- zachęcają do chodzenia, skakania na piłce, kucania itp, nie zalecają leżenia bo spowalnia poród i jesteśmy bardziej narażone na pęknięcia.

- czekają na 10 cm rozwarcia i wtedy każą przeć, w Anglii są bardzo przeciwni nacinaniu co mnie akurat cieszy, ale oczywiście jeśli są komplikacje i chcą zastosować próżnociąg lub szczypce muszą naciąć. Jeżeli dalej dziecko nie wyjdzie czeka nas cesarka.

- ciążę można przenosić do 12 dni od planowanej daty porodu, w tym czasie musimy spotkać się z położna przynajmniej 2 razy, w 12 dniu udajemy się na wywołanie.

- urodzenie łożyska - można urodzić naturalnie i trwa to ok godziny albo skorzystać z zastrzyku i wtedy trwa to do ok 20 minut, w tym czasie sprawdzają naszego maluszka. Później sprawdzają łożysko, czy wszystko wyszło:)

- w Anglii nie golą, nie robią lewatywy, tylko przy epiduralu zakładają cewnik.

- dziecko po przyjściu na świat dostaje zastrzyk z witaminą K na lepszą krzepliwość krwi ale musimy się na to zgodzić.

- położne będą bardzo zachęcać do karmienia piersią, ale jeśli to nie wyjdzie szpital ma butelki i mleko dla noworodków także nie trzeba zabierać ze sobą.

 - po cesarce zostajemy w szpitalu do 3 dni, po porodzie naturalnym jeśli wszystko jest w porządku z mamą i dzieckiem możemy wyjść już po 4 godzinach.

- musimy mieć ze sobą siedzonko do samochodu, bez tego nas nie wypuszczą, takie prawo.

- położna odwiedza nas w pierwszym, trzecim i piątym dniu po wyjściu ze szpitala. Sprawdza czy wszystko ok z nami i dzieckiem i czy przybiera na wadze.

To chyba wszystko, angielskie zasady brzmią troszkę dziko ale kobiety też tutaj rodzą i dzieci są zdrowe także ufam, że nie będzie tak źle.

A to zdjęcia ze spaceru.

















4 komentarze:

  1. Super zdjęcia. Pięknie wyglądasz :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdrowych i Wesołych Świąt Kochana :) :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Tobie również życzę zdrowych i pogodnych Świąt:)

      Usuń
  3. Ja, pomimo komplikacji przy porodzie, byłam bardzo zadowolona z całego pobytu w szpitalu (też w UK). Korzystałam z wielu "udogodnień" piłek, specjalnych taboretów, ogromnych worków, basenu, gas&air, niestety skończyło się na cc, ale i tak się cieszę, że miałam możliwość ich wypróbowania. W trzeciej dobie opuściłam szpital z całym zestwem zastrzyków i leków, które dostałam na oddziale za darmo. Jak ma się problem z karmieniem, to przychodzi specjalna położna, która jest doradcą laktacyjnym. Miałam konsultacje nawet w niedziele! no rewelacja :) mam nadzieję, że pomogłam:) ps. jeśli planujesz karmić piersią, to koniecznie kup Lansinoh( fioletowa tubka dostępna w boots) działa cuda w ciągu kilku godzin

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze. Anonimy proszę się podpisywać.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...