piątek, 28 lutego 2014

Scan w Anglii - 19- 22 tydzień

W Anglii podczas całej ciąży przysługują nam dwa USG. Pierwszy ok 12 tygodnia i drugi ok 20 tygodnia ciąży. Jeśli oczywiście wszystko jest w porządku z ciążą i dzieckiem, jeśli nie na pewno będzie ich więcej, trzeba tylko się interesować i upierać przy swoich racjach.
U mnie na szczęście wszystko jest dobrze jak do tej pory. Opiszę Wam jak wygląda ten drugi scan.
Anomaly scan to usg na którym można sprawdzić o wiele dokładniej czy dziecko rozwija się prawidłowo. 
  1. Kształt główki i jej struktura. Jeśli są problemy z mózgiem, na pewno można już je zobaczyć.
  2. Twarz dziecka, czy nie ma zajęczej wargi.
  3. Kręgosłup, wszystkie pręgi i czy jest już pokryty skórą.
  4. Sprawdza się łożysko.
  5. Serduszko dziecka, czy ma wszystkie komory i czy filtrują krew prawidłowo.
  6. Czy dziecko połyka płyny i czy się ich pozbywa.
  7. Pracę nerek.
  8. Ramiona, ręce, nogi i palce.
Później sprawdzane jest położenie łożyska, czy nie jest za nisko. U mnie  wierząc Pani przeprowadzającej badanie wszystko jest dobrze. Dzieciątko nie jest za duże ani za małe, mam szanse na poród naturalny z czego bardzo się ucieszyłam i oczywiście maleńka jest zdrowiutka i rozwija się prawidłowo. Nie jestem lekarzem więc mogłam coś pominąć ale wierzę, że wszystko jest sprawdzone i będziemy mieć śliczną córcię:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze. Anonimy proszę się podpisywać.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...