Połowa ciąży - podsumowanie

Tak, już połowa za nami i zrobiłam małe podsumowanie tego okresu.


  • Nasza ciąża była planowana więc od trzech miesięcy przed staraniem zaczęłam brać kwas foliowy.
  • Od czasu kiedy dowiedziałam się że jestem w ciąży brałam Duphaston ( miałam go z Polski, bo tutaj w Anglii wspomagają dopiero po 3 poronieniach). Nie było u mnie żadnych skutków ubocznych,nie zwiększył też apetytu, brałam tabletkę wieczorem więc może przez to. Odstawiłam go w ok 16 tygodniu. 
  • Biorę witaminy dla kobiet w ciąży.
  • Nie miałam praktycznie żadnych dolegliwości ciążowych. Na samym początku po odstawieniu całkowitym kofeiny było zmęczenie ale przez jakieś 2 tygodnie. Poranne mdłości mijały po zjedzeniu śniadania. Ok 9 rano pojawiało się nieprzyjemne uczucie ssania w żołądku, na które pomogły mi ciasteczka z imbirem. Mam je zawsze przy sobie w razie potrzeby ale już tak nie podjadam.
  • Nie miałam jeszcze zachcianek
  • Ok 19 tygodnia zwiększył się mój apetyt, staram się jeść częściej mniejsze ilości. Jeśli mam napad głodu np o 20 - 21 jem jogurcik owocowy.
  • Pierwsze spodnie ciążowe kupiłam w 16 tygodniu ciąży, w H&M, polecam.
  • Nie ubieram jeszcze nic ciążowego na ,, górę,, raczej normalne swetry troszkę szersze na dole.
  • Musiałam kupić większe staniki.
  • Smaruję ciało od początku ciąży, regularnie po wieczornym prysznicu, a ok 19 tygodnia również rano przed pracą smaruję brzuszek oliwką.
  • Cały czas chodzę do pracy, opuściłam tylko jeden dzień z powodu bóli brzucha. Na szczęście wszystko skończyło się dobrze, odpukać.
  • Jem zdrowo, dużo warzyw ( brokuły, pomidory, marchewka, zielony groszek, ziemniaki, papryka, sałata itp)  owoców ( pomarańcze, jabłka, banany, maliny, kiwi, borówki itp) i mięso, ale również codziennie jem coś słodkiego np ciastka lub kawałki czekolady. Chciałabym odstawić słodycze ale jeszcze tego nie zrobiłam. 
  • Waga pod koniec 20 tygodnia pokazała 50 kg czyli jest mnie 3kg więcej:)
  • Czasami w piątki robimy wieczór niezdrowego jedzenia np pizza, parówki, kiełbaski itp.
  • Kilka spotkań z położną i 1 USG w 12 tygodniu za nami.
  • Nadal chodzę na siłownię, od początku ciąży, ale tyko raz w tygodniu na ok godzinę. Wykonuję lekkie ćwiczenia i czasami pływam.
Ogólnie mówiąc bardzo dobrze przeszłam ten okres i jestem bardzo szczęśliwa, oby następne 20 tygodni były chociaż troszkę podobne do tych pierwszych. Pewnie będzie trudniej, bo brzuszek rośnie ale dla maleństwa wszystko zniosę.

Komentarze

Zobacz również